Pescuit in Delta Dunarii – povestea unui somn record

somn 33 kg iunie 2006Din primul rand fac precizarea ca somnul nu a constituit pentru mine un obiectiv prioritar. Ocazional, cand altceva nu mergea, ma mai distram cu o coropisnita sau vreo lipitoare in carlig. La fel am facut si pe 5 august 2005.

In prima zi m-am dus la stiuca. Am luat multa de tot dar n-am retinut decat una singura de 2kg.

In a doua zi, de dimineata, am incercat crapul la porumb- nu mergea. Am aruncat 2 lansete si la somn: una la tipar si una la vierme de salcie cu coropisnita in coada. Am luat doi somotei sub 2 kg. S-a facut cald de tot si am plecat inapoi la pontonul ancorat pe undeva pe la km 44. N-AM MAI SCOS VIERMELE SI COROPISNITA DE PE CARLIG de lene.

Am ajuns la hotel, am dormit vreo ora si m-am trezit cu un dor nespus pentru salau la montura. I-am rugat pe barcagii de pe Hotelul Plutitor Anastasia sa-mi prinda niste obleti, am baut o cafea si m-am urcat in barca cu destinatia un prag. Era ingrozitor de cald- orele 13.30- si m-am oprit cu vreo 5 km inainte de locurile mele de salau, la umbra sub o salcie, avand 2 plopi scufundati la 30 m aval. Ancorez barca si o pozitionez pentru cele 2 monturi la salau in prova. In barca lasasem de dimineata si lansetele grele de somn si crap. Arunc doua pe primul senal ca sa cada in fata plopilor, spunandu-mi ca oricum n-o sa vina pe caldura asta. Incep sa-mi fac sculele pentru salau. O fac pe prima, o arunc, gasesc pragul si vad cu coada ochiului la pupa cum imi pleaca lanseta. Instinctiv ma uit pe apa sa nu fie un butuc. Nu era. Pun mana pe lanseta, il simt si primul gand este ca n-o sa pot sa-l scot.

LANSETA rigida no name 3.00 m, mulineta okuma reparata la Arrow, fir shimano 0.5, vartej triplu, plumb 150 gr, carlig owner 4/0 legat cu textil 0.28. Repet ca primul meu gand a fost ca nu-l scot. Eram singur in barca. inca 2 lansete aruncate, aveam 2 plopi scufundati in aval si malul cu agataturi la 3 m in dreapta. Am trecut in revista toate teoriile referitoare la obosirea somnului citite de prin carti sau discutate cu impatimitii:

verifica-ti inainte sculele sa vezi daca rezista. Le verificasem, frana (pe fata) a functionat brici( ce-i drept am stat si cu mana pe tambur cand pleca prea tare), firul era nou , lanseta dura din 2 bucati fara ciupituri( am rupt telescopice la crap cand incercam sa-i scot intre ape)
niciodata nu incerca sa aduci somnul neobosit la barca. Oboseste-l departe de tine.
Timp de vreo douazeci si ceva de minute n-am stiut pe unde e. N-am vazut nici mucus pe fir si nici vartejul de la montura.

Primul semn l-am avut cand am vazut o volbura iar dupa vreo 5 min am vazut primele bule de aer. Din momentul acela l-am asteptat sa apara . Si a aparut. M-am uitat la el, m-am uitat la mincioc si n-am vazut vreo compatibilitate. Dar mi-am zis sa incerc si aducandu-l spre mincioc era sa-l pierd, nefiind obosit suficient. A dat o coada si a plecat vreo 15 m. Eu cu mana pe tambur( frana o slabisem suficient), firul imi cresteaza degetele. Mai trec 5 minute, vine pe lat, ii bag capul in mincioc( doar atat intra) las lanseta din mana, apuc rama minciocului, incerc sa-l ridic in barca, nu reusesc din prima, ma dezechilibrez, dar din a doua incercare il pun in barca. N-a mai schitat nici o miscare. M-am dezancorat si am plecat sa-l pozez : 175 cm, aprox 36 kg.